Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 2012

 

1. Rajd Lotos Baltic Cup 17-19.02.2012

Załoga Schenk/ Handwerker liderem klasy 6!
8. Rajd LOTOS Baltic Cup, mimo niesprzyjającej aury, udało się rozegrać w zimowych warunkach. Zespół Rajdowy TINT - Krzysztof Schenk i Maciej Handwerker finiszował na drugim miejscu w klasie 6, mimo kliku przygód i dość słabego tempa wynikającego z braku doświadczenia i jazdy na szerokiej zimówce.
Krzysztof Schenk -Jadąc na pierwszy rajd po luźniej nawierzchni, w wysłużonym Peugeocie 206, z czterema Fiestami R2 w klasie, nie myślałem o wyniku, ale o nauce jaka mnie czekała. Już na pierwszym odcinku specjalnym przekonałem się, że szerokie opony, mimo kolców, nie dają szans na walkę z czasem, a jedynie na walkę o utrzymanie się na drodze. Jakież było moje zdziwienie gdy okazało się, że na metę pierwszego etapu dotarliśmy jako jedyna załoga w klasie. Konkurencja zaczęła wykruszać się już przed startem do pierwszego odcinka co spowodowało, że to my walcząc o utrzymanie się na drodze wyjechaliśmy z Gdańska z największą ilością punktów.
Maciej Handwerker -Przed rajdem nie marzyliśmy o powrocie do domu z pucharami. Krzysiek pokonywał pierwsze kilometry oesowe po śniegu, na oponie, która w ogóle nie trzymała. Już na pierwszym odcinku na prostej nie byliśmy w stanie utrzymać się na drodze i uderzyliśmy lewym błotnikiem w ścianę wąwozu, w którym jechaliśmy. Chwile później mieliśmy nieprzyjemną przygodę podczas wyprzedzania przez inną załogę, kilka kilometrów dalej musieliśmy zatrzymać się, bo OS blokowała rozbita rajdówka. Potem jeszcze kilka razy byliśmy a to w zaspie, to w rowie. Fatalna organizacja rajdu bardzo mnie zaskoczyła, bo impreza cieszyła się zawsze pozytywną opinią. Luźne podejście do harmonogramu w biurze rajdu, zbyt ciasne dojazdówki, lotne serwisy (wymiana opon), odcinki nieprzygotowane do zapoznania i wreszcie dodatkowa opłata za strefę serwisową w hali sprzeczna z Regulaminem Ramowym RSMP deklasyfikują ten rajd jako eliminację RSMP a nawet RPP. Jeżeli chcemy mieć rajd zimowy to uważam, że Rajd Magurski byłby o niebo lepszy, gdyby tylko organizator zorganizował strefę serwisową na twardym podłożu. Alternatywą byłoby włączenie Rajdu Wisły lub Rajdu Barbórki Cieszyńskiej jako eliminacji RSMP gdzie organizacja stoi na najwyższym poziomie.

informacja prasowa 1 informacja prasowa 2informacja prasowa 3film z rajdu 1 film z rajdu 2 fotoonboardy



2. Rajd Świdnicki 20 - 22.04.2012

W weekend 20-22 kwietnia fani rajdów samochodowych mieli swoje święto – 40. Rajd Świdnicki, do którego zgłosiły się aż 123 załogi! Zgodnie z wszelkimi przypuszczeniami rajd przyniósł wiele emocji, w znacznej większości pozytywnych. Oto co powiedzieli po rajdzie Krzysztof Schenk i Maciej Handwerker z Zespołu Rajdowego TINT.

Krzysztof Schenk - Po intensywnej nauce w sezonie zimowym bardzo byłem ciekaw co przyniesie pierwszy rajd asfaltowy. Skupiłem się przede wszystkim na jeździe na opis. Udało mi się bardzo poprawić tor, co jest dobrym wstępem do szybkiej jazdy. Miłym zaskoczeniem była dla mnie ogromna ilość kibiców, którym podobnie jak nam pogoda niestety utrudniała nieco ten weekend. Dość asekuracyjnie dobraliśmy opony nie mając do dyspozycji wersji pośredniej. Rajd był bardzo trudny o czym przekonało się wielu zawodników lądując poza drogą. Współpraca z Maćkiem układała się perfekcyjnie, samochód jak zwykle działał bezawaryjnie, dlatego na karkonoskim nie pozostaje nic innego jak mocno przyśpieszyć.

Maciej Handwerker - Rajd Świdnicki jak zwykle rozpoczął się hymnem narodowym na Rynku w Świdnicy. Tu zawsze jest klimat i bez wątpienia na tych odcinkach czuje się jak ryba w wodzie. U kierowcy wreszcie zaskoczył odpowiedni trybek i wiem, że Krzysiek będzie w stanie jechać dużo, dużo szybciej. Na karkonoskim będziemy chcieli mocno przyspieszyć, ale przede wszystkim być znowu na mecie.

onboard 1 onboard 2onboard 3onboard 4 film z rajdu 1 film z rajdu 2foto

 


3. Rajd Karkonoski 1-3.06.2012
Tegoroczna edycja imprezy stanowiła eliminację Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Rajdowego Pucharu Polski, oraz Pucharu Łużyc. Do Jeleniej Góry, która przez ten okres stała się rajdową stolicą Polski, zjechały setki zawodników, reporterów, oraz tysiące kibiców z całej Polski. Dużym sukcesem zakończył się występ załogi Tint Rally w bardzo trudnym 27. Rajd Karkonoskim - w klasyfikacji generalnej rajdu tarnowsko-krakowski duet z Peugeota 206 XS zajął 33 miejsce. Rywalizacja przebiegała na wymagających trasach w Karkonoszach, wąskie i szybkie partie, wybijajace asfalty z wieloma " hopkami" skutecznie wyeliminowały z walki w rajdzie  wiele załóg. Po trzech eliminacjach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski załoga Schenk / Handwerker zajmuje 28 miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu RSMP oraz 8 miejsce w klasie 6.

onboard 1onboard 2onboard 3onboard 4 film z rajdu 1 film z rajdu 2foto

 


4. Rajd Rzeszowski 9-11.08.2012

Rajd Rzeszowski to jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych tego typu w Polsce. Na trasie rajdu pojawiły się najlepsze załogi z Polski, Słowacji, Węgier oraz Francji. Impreza była bowiem eliminacją  Platinum RMSP , DMACK Tyres Mistrzostw Słowacji oraz Rajdowego Trofeum Środkowoeuropejskiego (CEZ-FIA).
Rajd rozpoczał się z rampy startowej znajdującej się na terenie Galerii Handlowej Nowy Świat w Rzeszowie. Jego trasę stanowiły: w czwartek odcinek testowy w Handzlówce, w piątek trzy odcinki specjalne – Żarnowa, Blizianka i Lubenia oraz w sobotę odcinki Niechobrz, Pstrągowa i Przylasek - Łączna suma trasy to około 470 km.
W piątek udało się nam przejechać niespełna połowę pętli - na OS4 na mocnym spadaniu hamowaliśmy bardzo późno do prawego zakrętu. Niestety w tym miejscu było podbicie, na którym usłyszeliśmy uderzenie. Po chwili auto przestało się prowadzić i byliśmy przekonani, że mamy kapcia. Jako że przed nami było jeszcze ok 18 km Lubenii stwierdziliśmy, że zmieniamy koło. Jakież było nasze zdziwienie kiedy okazało się, że kapcia nie ma. Po dojechaniu na serwis okazało się, że uszkodzeniu uległ kielich przegubu półosi.
Sobotnią pętlę rozpoczęliśmy z dobrym nastawieniem samochód został bowiem naprawiony , pogoda była bardzo zmienna i jak wszystkie załogi mieliśmy dylemat z doborem opon. Odnotowaliśmy kilka zadowalających czasów, jednak strata czasowa wynikajaca z pierwszego dnia nie pozwoliła nam w osiągnięciu zamierzonego wyniku - ale cel w postaci mety został osiągnięty!
onboard 1  film z rajdu 1film z rajdu 2film z rajdu 3foto

 


5. Rajd Polski 28-30.09.2012

Debiut w szutrowym rajdzie uważamy za udany - biorąc pod uwagę, że w końcu to zawody , które są rundą Mistrzostw Europy startuje w nich ścisła rajdowa czołówka, ponad połowa aut to bardzo mocne czteronapędówki za którymi jazda ośką nie należy do najłatwiejszych. W pierwszym dniu mieliśmy problemy po mocnym wybiciu przy duzej prędkości z tylnym zawieszeniem ( urwane mocowanie amortyzatora ) -ukończylismy oes jadąc na awarii. Drugi dzień rajdu auto zostało naprawione i wyruszyliśmy na oesy. Jazda po luźnej nawierzchni bardzo przypadła mi do gustu, szczególnie szybkie partie sprawiały najwięcej przyjemności. Meta została osiagnięta i zameldowaliśmy się zgodnie z wyznaczonym harmonogramem na mecie rajdu w Mikołajkach !

 onboard 1onboard 2onboard 3film z rajdu 1film z rajdu 2foto

 

 

6. ADMV Lausitz - Rallye 11-13.10.2012

Po poprzednim starcie w Rajdzie Polski postanowilismy znowu wystartować w rajdzie  szutrowym - teraz poza granicami Polski gdzie zostaliśmy zaproszeni do udziału w 13. Lausitz Rallye, który był rundą Rajdowych Mistrzostw Niemiec. Na pozór wydawała się nam łatwa impreza ale jak się później okazało z wieloma " zasadzkami" trasa rajdu przebiega bowiem na terenach kopalni węgla brunatnego w okolicach Boxbergu. Liczne duże kamienie wykopywane przez mocniejsze samochody startujące przed nami okazały się niszczycielskie dla naszego Peugeota, w którym podczas drugiego dnia rajdu zdemolowalismy przednie zawieszenie i układ hamulcowy. Niestety był to koniec naszej przygody z szutrowym rajdem w Niemczech, jednak nauka jaka wywieźliśmy z tego rajdu będzie przydatna w kolejnych startach i napewno zaowocuje dobrymi czasami na oesach!

onboard 1onboard 2  ◦ foto

 

 

7. Rajd Barbórka Warszawska 1.12.2012

50. jubileuszowy rajd Barbórki Warszawskiej za nami. W tym niezwykle krótkim rajdzie załoga Tint Rally ostatecznie zajęła 10 miejsce w klasie 1 oraz 64 w klasyfikacji generalnej rajdu. Oddaliśmy dwa piękne skoki, z których jednym ponad 11 metrowym długo prowadziliśmy w konkursie na długość skoku z mostku na Bemowie! Dziękujemy sponsorom za cały sezon oraz wszystkim, dzięki którym mogliśmy startować w tym roku.

onboard  ◦ film z rajdu 1film z rajdu 2foto

Klasyfikacja generalna RSMP 2012

Tablice billboardowe na podsumowanie sezonu 2012

 

 

Patronat medialny

 

 

Sponsorzy

 

Tint Rally grupa tint.pl

 

Frasses Bar Tarnów - Brzesko

Hurtownia Wędlin Przemko Tarnów

www.mat-mat.com.pl

www.mytnik.com.pl

 

upominki - dekoracje ślubne - fajerwerki

 

 

Samochód serwisowany przez

 

www.automechanika-karas.pl

www.wadas-opony.com.pl

www.wawrzon.pl

 

 

© -2017 tint.pl. All right reserved. Powered by doit.system / XHTML Valid
Doit system
Regreen Studio
tint, rally, krzysztof, schenk, peugeot , 206, pucharowy, rajd, ak polski, wynajem powierzchni reklamowej, kujawski autosport wadas opony, wawrzon blacharstwo