Regional Rally Cup 2015

Po sześciu latach doświadczenia związanego z Pucharem Łużyc nadszedł czas na nową współpracę z rajdami na najwyższym mistrzowskim poziomie rozgrywanymi w trzech krajach: Niemcy (Rajd Erzgebirge), Polska (Rajd Karkonoski), Czechy (Rajd Bohemii)

27.03-28.03.2015 – Rajd rangi Mistrzostwa Niemiec, rozgrywany w górskiej scenerii, nawierzchnia asfaltowa, 2 dni ścigania, widowiskowy prolog w mieście, 133 km oesowych. Baza rajdu: Stollberg DE

14.05-16.05.2015 – Rajd rangi Mistrzostw Polski, rozgrywany na technicznych trasach, 2 dni ścigania, 135 km oesowych, widowiskowy prolog w centrum miasta oraz kultowy odcinek rozgrywany w turystycznej miejscowości Karpacz. Baza rajdu: Jelenia Góra PL

10.07-12.07.2015 – Rajd rangi Mistrzostw Czech, rozgrywany w pięknym otoczeniu regionu Bohemii, górskie odcinki specjalne, widowiskowy miejski prolog, 2 dni ścigania, zespół fabryczny SKODY. Baza rajdu: Mlada Boleslav CZ

 

1. Rallye Erzgebirge Niemcy 27-28 marca 2015

Ostatni weekend stanął pod znakiem udanych startów polskich załóg na zagranicznych odcinkach specjalnych. W pierwszej rundzie RRC, niemieckim rajdzie Erzgebirge dany występ zaliczył również Zespół Rajdy Tint - Krzysztof Schenk i Maciej Handwerker w N-grupowej Hondzie Civic Type-R. Załoga uplasowała się na drugiem miejscu w klasie RC4, trzecim w dywizji piątej w klasyfikacji mistrzostw Niemiec, oraz na czwartym miejscu w klasie czwartej RRC.
Krzysztof Schenk: "Ponieważ ostatni rajd asfaltowy jechałem pół roku temu, odcinek rozgrywany w piątkowy wieczór przejechałem spokojnym tempem, aby się rozgrzać przed prawdziwym sobotnim ściganiem (12 oesów jest nie lada wyzwaniem dla załogi i przede wszystkim samochodu). Trasy w Niemczech są szybkie, a taka charakterystyka bardzo mi odpowiada. Pierwsza runda RRC odbywała się na bardzo zróżnicowanych trasach. Naszym atutem na pewno było to, że dwa lata temu startowaliśmy w Sachsen Rallye i tak naprawdę wiedzieliśmy czego się spodziewać. Zmiany, które wprowadziliśmy w opisie są kluczowe i pozwolą nam podczas kolejnych startów podjąć walkę o czołowe miejsca w swojej klasie."
Maciej Handwerker: "Za nami udany rajd. Widać, że praca włożona w nasze przygotowanie do tego sezonu procentuje i podium w klasie jest w naszym zasięgu. Od drugiej rundy włączamy się do walki w Mistrzostwach Słowacji. W tym sezonie planujemy jeszcze siedem rajdów więc czeka nas sporo ścigania i rajdowych emocji!"

onboard 1 ◦ onboard 2film 1film 2

 

2. Rally Presov Słowacja 1-2 maja 2015

Rally Prešov: Grzyb i Hundla zwyciężają po raz czwarty....
"Ciekawa walka rozegrała się w klasie ósmej, w której startowały dwie załogi reprezentujące barwy Polski: Sławomir Kurdyś i Michał Kasina oraz Krzysztof Schenk i Maciej Handwerker (w Hondach Civic Type-R). Pierwsi z nich dowieźli zwycięstwo w klasie do mety, na prowadzenie wychodząc po trzecim odcinku specjalnym. Niestety drudzy mimo zajmowania wysokiego, trzeciego miejsca, wycofali się z zawodów na ostatnim odcinku specjalnym, niespełna 2,5km przed metą. Jak poinformował pilot, w ich samochodzie awarii uległ przegub." Źródło: Rajdy24.pl

onboard 1 ◦ onboard 2film 1film 2

 

3. Rajd Karkonoski Polska 16-17 maja 2015

30. Rajd Karkonoski stanowił drugą rundę międzynarodowego Regional Rally Cup, do którego zgłosiło się siedemnaście załóg z trzech krajów. Największą liczbę z nich stanowili Polacy, później Niemcy i Czesi.
Z rywalizacji zwycięsko wyszedł duet SRB/Osička, jadący Citroenem C2R2. Załoga reprezentująca czeskie barwy wygrała klasę trzecią i jednocześnie zostawiła za sobą dwa czterołapy: duet Pertlicek/Picka (Mitsubishi Lancer Evo IX) stracił do nich 1:00,5s. Podium uzupełnili zwycięzcy dwóch odcinków, Zapała z Gwiazdą (+2:06,9s, Subaru Impreza STI).
W klasie czwartej najszybciej pojechali Schenk z Handwerkerem (Honda Civic Type-R), czwarta załoga rajdu. Na piątej pozycji (i jednocześnie drugiej w klasie czwartej) uplasowali się Nowak z Dwornikiem, dla których był to debiut w rajdzie rangi mistrzostw Polski. (Źródło: Rajdy24.pl)

Po II Rundzie Regional Rally Cup jestesmy na drugim miejscu w klasie 4 ze stratą 1 punktu do pierwszego miejsca oraz na 6 miejscu w generalce cyklu. Zbroimy się na Rally Bohemia gdzie będziemy walczyli o wygraną w swojej klasie!

 

onboard 1 ◦ onboard 2

 

4. Rally Bohemia Czechy 10-12 lipca 2015

III eliminacja Regional Rally Cup rozegrała się w letniej atmosferze. Temperatury przekraczające 30 stopni podnoszą trudność każdych zawodów, są przede wszystkim dużym wyzwaniem dla zawodników ale i dla sprzętu. Naszym głównym celem było zameldowanie się na mecie z możliwie największą ilością punktów. Cel został osiągnięty, z Mlada Boleslav wywieźliśmy zwycięstwo w klasie 4 całego pucharu RRC.

Klasyfikacja końcowa RRC 2015

onboard 1 ◦ onboard 2

 

FIA European Rally Championship

Rajdowe Mistrzostwa Europy, ang. European Rally Championship (ERC) – cykl rajdów samochodowych organizowany przez Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) wyłaniających najlepszego kierowcę kontynentu europejskiego. Pierwsza edycja została zorganizowana w 1953 roku.
W 2013r. firma Eurosport Events została wyłącznym promotorem ERC na lata 2013-2022. Już pierwszym roku 369 godzin relacji w 73 kanałach TV na całym świecie oglądnięto łącznie 220 mln razy z czego ponad 73 mln z Polski.
W sezonie 2014 sklasyfikowano 71 załóg w kilku klasach. Każdą rundę ERC ogląda na żywo kilkadziesiąt tysięcy kibiców, wejściówki na odcinki specjalne są sprzedawane w formie biletów.

1. Barum Czech Rally Zlin 28-30 sierpnia 2015

Rajd Barum: czwarte miejsce Tint Rally Team w Rajdowych Mistrzostwach Europy!
Za nami jedna z najtrudniejszych, asfaltowych rund Rajdowych Mistrzostw Europy – Barum Czech Rally Zlin. Zadebiutowali w niej zawodnicy Tint Rally Team – Krzysztof Schenk i Maciej Handwerker, jadący Hondą Civic Type-R. Załoga postawiła sobie za cel zbieranie doświadczenia i systematyczne powiększanie swojego tempa, które zaprocentowało wynikiem – czwartym miejscem w klasie RC3. Nie było łatwo, o czym powiedzieli sami zawodnicy. Warto dodać, że ze 144 załóg, które zgłosiły się do zawodów, na mecie znalazły się tylko 62! Świadczy to o wielkiej trudności zawodów.
Krzysztof Schenk - Jadąc na Rajd Barum wiedziałem, że nie będą to łatwe zawody. Trasy w okolicy Zlina są bardzo wymagające, szczególnie dla zawieszenia rajdówki. To jego optymalne ustawienie decyduje o tym, czy da się pojechać dane zakręty szybko, pozostając na trasie... Cały czas nad tym pracowaliśmy, korygując nastawy, próbowaliśmy uzyskać kompromis. Niestety w drugiej części pierwszego dnia rozpoczęły się problemy z układem kierowniczym naszej Hondy, z którymi na szczęście poradzili sobie nasi mechanicy.
- Wysokie temperatury oscylujące w granicach 35 stopni były ogromnym wyzwaniem dla nas, zawodników, ale także dla silnika, hamulców i opon. W takich warunkach nie wszystko pracuje tak, jak należy, jednak wszyscy mieli taką samą sytuację. Mimo wszystko jestem zadowolony z debiutu, czwarte miejsce w klasie jest dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę, że nasza Honda jest praktycznie w specyfikacji grupy N. Dziękuję naszym sponsorom, partnerom, mechanikom, całemu zespołowi. Wielkie dzięki także dla kibiców - atmosfera w Czechach była niesamowita. Rajd tej rangi to naprawdę duże wyzwanie dla całego zespołu, ze względu na logistykę. Wynik w zawodach to nie tylko zasługa załogi - składa się na to także wiele czynników, jak praca mechaników czy koordynatora.
Maciej Handwerker - Większość odcinków znałem z poprzedniego startu i wiedziałem, czego się spodziewać. Mimo tego stan asfaltów przez tych kilka lat znacznie się pogorszył. Wypracowane ustawienia zawieszenia zupełnie nie zdały egzaminu i dopiero w drugim dniu znaleźliśmy setup na te specyficzne odcinki. Niesamowite upały w połączeniu z naszą rajdową konfekcją stanowiły dodatkową trudność. Był to zdecydowanie najtrudniejszy rajd w mojej dwunastoletniej karierze i mam ogromną satysfakcję z dotarcia do mety. Nie patrzę na wynik, bo w ERC startuje światowa czołówka, a my doskonale wiemy, że jeszcze dużo nam do niej brakuje. Dziękuję wszystkim kibicom za wspaniały doping i wsparcie.

 

 

Patronat medialny

 

 

Sponsorzy

 

 

 

 

 www.warta-tarnow.pl

www.hestia-tarnow.pl

 

 Partnerzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© -2017 tint.pl. All right reserved. Powered by doit.system / XHTML Valid
Doit system
Regreen Studio